Monument commémoratif de Sanilhac, Ardèche

Monument érigé en 1947 par les municipalités de Sanilhac et du Teil sur le talus au pied duquel 10 otages furent fusillés par les nazis le 21 avril 1944. Monument complété en 2002 d’un pictogramme explicatif des événements, réalisé par l’O.N.A.C.

Erected in 1947 by the local authorities in the villages of Sanhilac and Le Teil this commemorative monument stands in the very place where ten hostages were shot by Nazi forces on April 21st, 1944.

Commemorative Monument of Sanilhac, Ardèche
Erected in 1947 by the town councils of Sanilhac and Le Teil, this commemorative monument stands in the very spot where ten hostages were shot by Nazi forces on April 21st, 1944. In 2002, an additional sign recounting the events of April 1944 was affixed.